Rola muzyki w filmie i reklamie

111111

blog image

Rola muzyki w filmie i reklamie

Początki kina i sztuki filmowej związane były nie tylko z obrazem, ale też z dźwiękiem. Podczas projekcji często dodatkiem był pianista, którego muzyka miała współgrać z pokazywaną treścią.

Dźwięk budował napięcie, często też pokazywał chwile, podczas których wybuchające salwy śmiechu były jak najbardziej na miejscu. Dziś, kiedy kino nieme przeszło do historii, muzyka filmowa zajmuje równie ważną rolę. Zmieniło się medium – rolę pianisty przejęły bądź to specjalnie skomponowane ścieżki dźwiękowe, bądź utwory już znane.

Rolą reżysera filmu, teledysku czy spotu reklamowego jest odnalezienie muzyki, dzięki której obraz zyska nową jakość. Warto pamiętać, że świadoma cisza może pełnić funkcję równie ważną, jak kompozycje Ennio Morricone w filmach z Clintem Eastwoodem. W branży reklamowej muzyka winna pełnić tę samą funkcję co w filmie. Dopasowanie do klimatu, bohaterów i opowiadanej historii można osiągnąć zarówno dzięki współpracy z kompozytorem, jak i wybierając napisany już utwór.

Dźwięk to klucz

Odpowiednio dobrany dźwięk może być też narzędziem identyfikacyjnym dla firmy, produktu czy linii modelowej. Identyfikacja firm z pomocą dźwięku, znana jako branding dźwiękowy, przeżywa rozkwit wraz z rozwojem technologii i zmianami konsumenckimi. Tablety czy smartfony stały się czymś więcej niż sposobem na komunikację, pozwalającym na dostęp do rozrywki.

To dla najmłodszych pokoleń sposób na identyfikację i samoświadomość. Dźwiękowa identyfikacja firm dopasowana do grupy docelowej stała się równie ważna, jak dobór logo, charakterystyczna czcionka czy kolorystyka.

Udostępnij:

Zostaw komentarz

Najnowsze komentarze

    Ostatnie wiadomosci

    Nasze Studio